Najprostszy majonez na świecie

Ten sposób na majonez podpatrzyła moja Matula w jakimś programie kulinarnym. Sposób prosty jak budowa cepa, niemniej jednak z przyczyn mi do końca nieznanych majonez czasem się po portu nie udaje. Podejrzenie pada na jakość i świeżość jaj... nie wiem tylko ile w tym prawdy. Mimo to, właśnie taka wersja majonezu najczęściej gości u nas na stole. Za często go nie robię, więc mogę podjąć to ryzyko, tym bardziej, że wszystko da się uratować w tradycyjnej majonezowej metodzie :)


Majonez

Składniki: 
1 jajo
1-2 łyżeczki musztardy
1 szklanka oleju
szczypta soli
szczypta cukru
ocet jabłkowy lub sok z cytryny do smaku
pieprz do smaku




Przygotowanie:
Do wysokiej miski wybij jajko. Dodaj musztardę i odrobinę octu lub soku z cytryny. Zalej wszystko szklanką oleju i wymieszaj ręcznym blenderem. Tak powstały majonez dopraw solą, cukrem, pieprzem i czym tam Ci się żywnie podoba. Ot cały wic... przy takim nakładzie pracy warto zaryzykować :)

Ps. warto poeksperymentować z olejami tłoczonymi na zimno... czasem smak może Was zdrowo zaskoczyć.

Komentarze

  1. Domowy majonez u mnie to mus, innego nie jadamy.
    A metoda bardzo klasyczna.
    Rzeczywiście czasami nie gęstnieje, ale to kwestia równej temperatury wszystkich składników raczej, bo jaja u mnie zawsze świeże.
    Smacznego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zawsze robię tak samo, zawsze z zimną musztardą... stąd pomysł z jajami. Może to po prostu taki majonezowy kaprys.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty