Grillowane bakłażany


Przyznam, że jako dziecko nie jadałam warzyw. Rodzice wołami mnie do nich mogli zaciągać, a ja o tak się krzywiłam i mówiłam, ze okropne i że nie chcę. Jadłam właściwie tylko pomidory, kiszone ogórki, buraczki, marchewkę, fasolkę i sałatę ze śmietaną. Trochę wstyd, ale co poradzę. Później, jako nastolatka przez pięć lat byłam wegetarianką (i to w różnych odmianach) i do warzyw zaczęłam się przekonywać, bo coś trzeba było jeść. Teraz mięso jem, nie mam z tym problemu, ale i bez warzyw nie wyobrażam sobie życia. Uwielbiam, kocham, eksperymentuję i nie boję się próbować nowych, lub takich, które mi nie smakują... bo smaki się zmieniają, ot co.


Grillowane bakłażany (na 4 osoby)
Składniki:
2 bakłażany
3 łyżki oliwy
1 łyżka kremu z octu balsamicznego
1/2 łyżki miodu
3-4 ząbki czosnku
sól, pieprz, tymianek
4 plastry pieczonego boczku
4 plastry wędzonego białego sera
krem z octu balsamicznego do wykończenia dania

Przygotowanie:
Bakłażany umyj i pokrój na średniej grubości plastry. Zasól warzywa i odstaw na kilka minut, żeby puściły "sok". Następnie wypłucz bakłażany i lekko je obsusz. Następnie do pokrojonych warzyw dodaj oliwę, miód, krem oraz posiekany czosnek, wszystko dopraw solą, pieprzem i tymiankiem - wszystko dokładnie wymieszaj. Odstaw warzywa na kilkanaście minut, żeby przeszły marynatą. Na rozgrzanym grillu elektrycznym lub patelni grillowej usmaż boczek. Wytopiony tłuszcz rozprowadź na całej powierzchni grillowej, a następnie ułóż bakłażany. Grilluj do momentu, aż warzywa będą miękkie i wyraźnie się zarumienią. Bakłażany podawaj posypane pokruszonym serem wędzonym i boczkiem, posyp wszystko tymiankiem i skrop kremem z octu balsamicznego. 

Komentarze

  1. Serwujesz letnie smaki!
    Danie do wypróbowania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Letnie? Toć wiosna jeszcze nie w pełni... Ale fakt, w takie szare dni świetnie sprawdza się grill elektryczny i takie cuda się da się :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty