Krem z białych warzyw wg Camilosa

Żeby nie było, że w kuchni to tylko ja. Żeby nie było, że Camilos to tylko na tłusto. I żeby nie było, że alkomat z niego i tylko trunki procentowe warzy. Mój mężczyzna gotować umie i lubi. Normalnie ze świecą takiego szukać, bo nie dość, że jeszcze po sobie sprząta, to i po mnie zmywa. Dziś najbardziej ukochana przez nas postać zupy... tym razem przygotowana z białych warzyw.

Krem z białych warzyw
Składniki:
1 średnia pietruszka korzeniowa (ok 130 gr)
50 gr selera
5 małych ziemniaków (ok 130 gr)
2 nieduże pory (białe i jasnozielone części)
2 ząbki czosnku 
1/2 suszonej papryczki chilli
1 łyżka oleju
1 litr wody lub bulionu (warzywnego lub drobiowego)
1/2 łyżeczki cukru muskavado
imbir, sól, pieprz, gała muszkatołowa

Przygotowanie:
Warzywa obierz, umyj i posiekaj.  W garnku rozgrzej olej i wrzuć na niego warzywa. Podsmażaj aż zmiękną i zaczną lekko łapać dno garnka. Dodaj posiekaną papryczkę i czosnek. Po minucie zalej wszystko wodą i gotuj do miękkości. Następnie lekko przestudź wywar, zmiksuj go i dopraw do smaku imbirem, solą, cukrem i świeżo startą gałką.
Podawaj z grzankami, kluseczkami, serem (u nas Rokpol) lub kawałkami jakiegoś mięsa: np kiełbasy, bekonu czy kurczakiem.


Komentarze

  1. Mój, tylko po mnie sprząta, po sobie już nie;))
    A taką zupę to ja bardzo chętnie, szczególnie z Rokpolem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mój i po sobie i po mnie. Normalnie ze świecą szukać :) A z Rokpolem i owszem, komponowała się wybornie.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty