Kaszka maszka

Śniadaniowa kasza manna na mleku to mój smak dzieciństwa. Leży ona zaraz obok klusek lanych, na które w sumie teraz też nabrałam ochoty. Te dwa śniadania były jedynymi daniami, w których można było tofce przemycić mleko... i to ciepłe, co znaczy, że dla mnie śmierdzące i z kożuchami. Nie łatwym byłam dzieckiem, co to to nie. Ale kasze lubię dalej. Najlepiej na gęsto z domowym sokiem malinowym, albo konfiturami. Sama słodycz smakująca dzieciństwem. Czego chcieć więcej w leniwy niedzielny poranek? 


Kasza na mleku (porcja na 4 osoby)
Składniki:
200 gr kaszy manny
300 ml mleka
500-700 ml wody
3 łyżki miodu
150 gr mrożonych truskawek
2 łyżki waniliowego cukru muscavado

Przygotowanie:
Truskawki pokrój w ćwiartki i wrzuć do rondelka. Zostaw na małym gazie, aż owoce się rozmrożą, puszczą sok i lekko zmiękną. Kaszę wymieszaj z mlekiem  i wlej do garnka z gotującą się wodą - jej ilość zależna jest od konsystencji kaszy jaką chcesz osiągnąć. Mieszaj energicznie przez chwilę, posłódź dwiema łyżkami miodu. Odstaw z gazu. Do truskawek dodaj cukier i ostatnią łyżkę miodu. Podgrzewaj owoce aż woda odparuje, a sok nabierze konsystencji lekkiego sosu. Kaszę podawaj w małych miseczkach obficie polaną truskawkowym sosem i obłożoną owocami. Dla większych łasuchów polecam na dno miseczki nałożyć pół łyżeczki miodu. 

Komentarze

  1. Uwielbiam kaszke ;) dodaje jeszcze troche syropu owocowego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, to też dobry pomysł. Albo konfitura wiśniowa!

      Usuń
  2. och tak, dzieciństwo..:) mnie podawano ją z sokiem malinowym

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie czasami też. Z takim gęstym, domowym.

      Usuń
  3. Jak na kaszce zrobił się na wierzchu taki kożuch to ja niestety już jej nie jadłam,choćby nie wiem z czym była.
    I dzisiaj jest tak samo.
    Ale skoro Twoja bez kożucha to o.k.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kożuchów tez nie lubię... I jakby się taki zrobił to pewnie też bym nie jadła. Ale to to na bardzo gęsto, więc bardziej kremowe jest niż jak ciepłe mleko z kożuchem. Brrr! Aż mną wstrząsnęło.

      Usuń
  4. pyszna ta kaszka, z truskawkami *-*

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale przecież kożuch to najlepsza część kaszki!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty