Pszenno-orkiszowe drożdżówki dla Lid

Obiecałam... obiecałam i wreszcie dotrzymałam słowa. Nie pamiętam, która wersja bułek miała zostać upieczona pierwotnie. Z Lid jesteśmy trochę jak żuraw i czapla, niby blisko, niby chcemy, ale coś nam ciągle wypadło. Odkładałyśmy więc spotkanie, a ja odkładałam pieczenie bułek z dodatkiem orkiszowej mąki. Tym razem się udało i o to są...


Pszenno-orkiszowe bułeczki drożdżowe
Składniki:
2 szkl. mąki pszennej
2 szkl. mąki orkiszowej
350 ml. ciepłej wody
25 dag. drożdży piekarskich
odrobina ciepłego mleka do rozprowadzenia drożdży
1 łyżeczka brązowego cukru
1 łyżeczka soli
1 łyżka oleju lnianego
woda z solą do posmarowania bułek, mak do posypania

Na początku nastaw drożdże. Rozprowadź je w niedużej ilości ciepłego mleka razem z łyżeczka cukru i łyżeczką maki. Odstaw do wyrośnięcia (przy takiej temperaturach powinno wystarczyć około 10 min.). W czasie gdy drożdże będą pracować do miski przesiej mąkę, dodaj wodę i sól. Następnie dodaj zaczyn drożdżowy. Wyrabiaj ciasto do momentu aż przestanie lepić się do rąk - mi zajęło to około 5-7 minut. Następnie dodaj olej i wrób go w ciasto. Miskę nakryj ściereczką i odstaw w ciepłe miejsce do wyrośnięcia (powinno mu wystarczyć 30-40 min.) . Kiedy ciasto podwoi swoja objętość przełóż je na oprószoną mąką stolnicę i wyrób delikatnie i zacznij formować bułeczki, które układaj na blasze (oprószonej mąką lub wyłożonej papierem do pieczenia). Na ponowne rośniecie bułek starcza 20 - 30 min, po tym czasie wstaw je do piekarnika nagrzanego do 200. Bułki gotowe są po ok. 25 min., kiedy zaczną się ładnie rumienić.

Komentarze

  1. Ale piękności!
    Jestem wrażliwa na domowe pieczywo,dlatego jedną Ci porywam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bierz, bierz, bo ja powinnam dbać o linię, a pieczywo temu nie służy!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty