poniedziałek, 11 lipca 2011

Pszenno-orkiszowe drożdżówki dla Lid

Obiecałam... obiecałam i wreszcie dotrzymałam słowa. Nie pamiętam, która wersja bułek miała zostać upieczona pierwotnie. Z Lid jesteśmy trochę jak żuraw i czapla, niby blisko, niby chcemy, ale coś nam ciągle wypadło. Odkładałyśmy więc spotkanie, a ja odkładałam pieczenie bułek z dodatkiem orkiszowej mąki. Tym razem się udało i o to są...


Pszenno-orkiszowe bułeczki drożdżowe
Składniki:
2 szkl. mąki pszennej
2 szkl. mąki orkiszowej
350 ml. ciepłej wody
25 dag. drożdży piekarskich
odrobina ciepłego mleka do rozprowadzenia drożdży
1 łyżeczka brązowego cukru
1 łyżeczka soli
1 łyżka oleju lnianego
woda z solą do posmarowania bułek, mak do posypania

Na początku nastaw drożdże. Rozprowadź je w niedużej ilości ciepłego mleka razem z łyżeczka cukru i łyżeczką maki. Odstaw do wyrośnięcia (przy takiej temperaturach powinno wystarczyć około 10 min.). W czasie gdy drożdże będą pracować do miski przesiej mąkę, dodaj wodę i sól. Następnie dodaj zaczyn drożdżowy. Wyrabiaj ciasto do momentu aż przestanie lepić się do rąk - mi zajęło to około 5-7 minut. Następnie dodaj olej i wrób go w ciasto. Miskę nakryj ściereczką i odstaw w ciepłe miejsce do wyrośnięcia (powinno mu wystarczyć 30-40 min.) . Kiedy ciasto podwoi swoja objętość przełóż je na oprószoną mąką stolnicę i wyrób delikatnie i zacznij formować bułeczki, które układaj na blasze (oprószonej mąką lub wyłożonej papierem do pieczenia). Na ponowne rośniecie bułek starcza 20 - 30 min, po tym czasie wstaw je do piekarnika nagrzanego do 200. Bułki gotowe są po ok. 25 min., kiedy zaczną się ładnie rumienić.

2 komentarze:

  1. Ale piękności!
    Jestem wrażliwa na domowe pieczywo,dlatego jedną Ci porywam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bierz, bierz, bo ja powinnam dbać o linię, a pieczywo temu nie służy!

    OdpowiedzUsuń