Makaron z bobem w śmietanie

Lubię warzywa, choć wydawało mi się, że akurat bób średnio. W tym roku moja druga połówka po uszy zakochana w bobie przekonała mnie, że jest on całkiem smaczny. Ja z kolei uznałam, że można go zjeść w bardziej wymyślnej postaci niż tylko z wody.  Stąd pomysł na...

Pełnoziarniste świderki z bobem w śmietanie
Składniki:
1/2 kg bobu
1/4 śmietany UHT 12%
1 ząbek czosnku
1 nieduża cebula
150 ml białego wytrawnego wina
1 łyżeczka mąki
zioła: tymianek, oregano, bazylia i kilka listków szałwii
sól i pieprz
2 łyżki oleju + 1 łyżka masła
250 g makaronu
15 g długo dojrzewającego sera (może być parmezan, grana padano, bursztyn)

Ugotuj i obierz bób. Warzywo powinno być zupełnie jak makaron lekko al dente. Posiekaj cebulę i rozetrzyj czosnek z odrobiną soli. Na patelni rozgrzej masło i olej. Na tłuszczu podsmaż listki szałwii, które następnie wyjmij. Szałwii nie wyrzucaj, mimo że praktycznie cały smak już oddała, możesz ja spokojnie wkruszyć później do sosu. Na patelni zeszklij cebulę, a pod koniec smażenia dodaj  czosnek. Po chwili wlej wino. Kiedy wino trochę odparuje dodaj śmietanę (oczywiście najpierw trochę ją zahartuj) i redukuj na niewielkim ogniu. W tym czasie ugotuj makaron. Sos zagęść delikatnie podklepując mąką rozprowadzaną w odrobinie wody. Dodaj zioła oraz obrany bób, a następnie połącz sos z makaronem. Dopraw solą i pieprzem oraz odrobiną sera.

Komentarze

  1. No pewnie,że bób zasługuje na coś więcej,niż woda.Przeważnie jadam go w podobnych kombinacjach.
    Wasza bardzo pyszna!

    OdpowiedzUsuń
  2. Była pyszna. Póki jeszcze sezon trzeba jadać :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty