Zielone bułki

Zanim zaczęłam szukać bagietki idealnej, na życzenie próbowałam odtworzyć bułki z okolicznej piekarni. Bułki zielone, bo z dodatkiem szpinaku i jak na piekarniczy wyrób muszę przyznać, że całkiem smaczne. Jedna co swoje, to swoje :) Mam więc i moje zielone bułki, a co!


 Zielone bułki

Skład:
5,5 szklanki mąki chlebowej (ok. 920 g)
2 szklanki wody (ok. 500 g)
1 g drożdży instant
100 gr zakwasu żytniego (dojrzałego i w miarę płynnego)
1 łyżka soli (ok. 20 g)
1 cebula
garść szpinaku
4 łyżki oliwy

Przygotowanie:
Cebule obierz i pokrój w kostkę. Szpinak opłucz i pokrój na mniejsze części (chyba, ze używasz wersji mrożonej - wtedy wiadomo, pomijamy). Na patelni rozgrzej dwie łyżki oliwy i podsmaż na niej cebulę. Kiedy cebulowe kostki się zeszklą dodaj szpinak i duś wszystko, aż z liści odparuje woda. Tak przygotowany szpinak i cebulę wystudź.

Z mąki, wody, zakwasu oraz drożdży wyrób gładkie ciasto. Dodaj sól i wyrabiaj około 5 minut - siatka glutenowa powinna być dobrze wyczuwalna. Wrób w ciasto pozostałe dwie łyżki oliwy i przygotowane wcześniej dodatki.


Ciasto wyrasta przez około 2 godziny  (po godzinie złóż ciasto na cztery). Po tym czasie uformuj bułki - wielkość zależy od nas, ja zazwyczaj skłaniam się ku 70 g - ułóż je na blaszkach zabezpieczonych papierem do pieczenia, nakryj bawełnianą ściereczką i odstaw w ciepłe miejsce do wyrastania. Kiedy ciasto mniej więcej podwoi swoją objętość, natnij bułki na 2 lub 4. Ja zwykle robię dupki skrobką cukierniczą - przekrawam bułki niemalże na pół.


Bułki piecz w temperaturze ok. 220 stopni Celsjusza przez 25 minut - bułki powinny się wyraźnie zarumienić.

Komentarze

  1. Nigdy nie jadłam bułek ze szpinakiem, ciekawy pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale ciekawie wygląda! :)
    https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty