Kurczak z ananasem

Takiego kurczaka zrobiłam po raz pierwszy dawno. Tak to przynajmniej pamiętam. Kurczak z ananasem a do tego ryż z rodzynkami bogato doprawiony curry i pieprzem cayenne. Nie wiem, na ile wtedy smakowało to zajebiście, a na ile moje wspomnienia kolorują przeszłość. Wiem jedynie, że ugotowałam to może dwa razy, bo dla mojego brata połączenie mięsa ze słodkim ananasem i ostrych przypraw z rodzynkami było po prostu nie do przyjęcia. Dobrze, że stan w domostwie się zmienił i teraz nie mam już takich problemów. Okazało się jednak, że przepis sprzed kilkunastu lat na kurczaka z ananasem z "Potraw z różnych stron świata" Hebańskiego jest już dla mnie za biedny. Za mało smaku, za mało przypraw... i tak oto powstałą moja wersja kurczaka z ananasem.
 

 Kurczak z ananasem

Składniki:
2 pojedyncze piersi kurczaka (około 500 g)
2 ząbki czosnku
2 łyżki jasnego sosu sojowego
1łyżka sosu rybnego
1 łyżka miodu
1 łyżka octu ryżowego
świeży imbir
świeżo mielony pieprz
1 łyżeczka skrobi kukurydzianej
1 łyżeczka oleju
1/2 świeżego ananasa

Przygotowanie:
W misce lub zamykanym pojemniku przygotuj marynatę. Połącz sos sojowy, rybny, ocet oraz miód. Czosnek obierz i drobno posiekaj albo zgnieć w prasce — dodaj do płynnych składników marynaty. Na koniec dopraw ją do smaku świeżo mielonym czarnym pieprzem oraz kawałkiem świeżego korzenia imbiru.


Piersi przemyj pod zimną wodą, osusz papierowym ręcznikiem i pokrój w około 2-3 cm kostkę. Dodaj mięso do marynaty i dokładnie wszystko wymieszaj — pierś powinna dobrze pokryć się przyprawami. Miskę przykryj folią spożywczą (lub po prostu zamknij pojemnik) i odstaw mięso na minimum 2 godziny do lodówki, żeby zdążyło się zamarynować i przejść smakami.

Przed smażeniem przygotuj ananasa — obierz go odkrój środek i połowę pokrój w podobną kostkę jak kurczaka. Na patelni rozgrzej tłuszcz i obsmaż pierś na lekko złoty kolor. Następnie dodaj ananasa i płyn, w którym marynował się kurczak. Duś do odpowiedniej konsystencji ananasa — owoc powinien być miękki, ale nie może się rozpaść — co potrwa kilka minut. Dodaj łyżeczkę skrobi kukurydzianej w celu zagęszczenia sosu i w razie konieczności dopraw do smaku pieprzem i solą lub sosem sojowym.



Kurczaka podawaj z ryżem lub mniej tradycyjnie z kaszą, np. jaglaną, pęcakiem.

Komentarze

Popularne posty